Opkikkerdag 2017
Persberichten 9 maart, 2017

Nuon doet

Het Oranje Fonds organiseert op vrijdag 10 maart en zaterdag 11 maart weer NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Duizenden organisaties doen mee aan deze actie en ook Nuon is dit jaar weer van de partij.

Medewerkers van Nuon ondersteunen Stichting Opkikker elk jaar bij de organisatie van de Super Opkikkerdag en het Nuon Solar Team gaat dit jaar op stap met kinderen van basisschool Polsstok uit Amsterdam-Zuidoost.

Super Opkikkerdag

Nuon is al ruim tien jaar partner van Stichting Opkikker en doet elk jaar actief mee aan NLdoet. Op zaterdag 11 maart zullen zestig collega's – uit het hele land – actief zijn als gezinsbegeleider tijdens de Super Opkikkerdag in Zeewolde. Tijdens deze dag vol ontspanning en plezier worden langdurig zieke kinderen en hun gezinsleden eens flink in het zonnetje gezet.

Diverse Nuon-medewerkers zijn elke Super Opkikkerdag van de partij, onder wie bijvoorbeeld Esther Slinger, management assistent Agile IT: "Als je één keer mee hebt gedaan, dan stop je niet meer. En als je al die blije gezichten ziet, weet je waar je het voor doet."

Opkikkerdag

Nuon Solar Team

Leden van het Nuon Solar Team en gaan samen met hun Nuon-mentoren eveneens op zaterdag 11 maart met ruim zeventig kinderen op bezoek bij de Space Expo in Noordwijk. De kinderen komen uit groep 6, 7 en 8 van basisschool Polsstok in Amsterdam-Zuidoost, een van de vaste partners van Nuon Foundation. Deze school heeft een populatie van tachtig verschillende culturen en ruim 40% van deze kinderen leeft onder de armoedegrens. Nuon en het Nuon Solar Team willen juist deze groep kinderen met dit dagje uit een onbezorgde en leerzame dag bezorgen.

Later dit jaar bezoeken leden van het Nuon Solar Team basisschool Polsstok om daar hun verhaal te vertellen over de voorbereidingen voor de Bridgestone World Solar Challenge in oktober in Australië en de Sasol Solar Challenge 2018 in Zuid-Afrika.

Mentordag Nuon Solar Team

Ronald Stahli, derde van links, was namens Vattenfall aanwezig om het manifest te ondertekenen. Foto: Foto ID
Vattenfall/Foto ID
2018-11-10

Veel steun van Nederlandse organisaties voor SDG LGBTI Manifest

Donderdag 8 november stond Vattenfall met 14 andere organisaties (samen goed voor 335.000 ...

De overhandiging van de cheque aan COC-voorzitter Tanja Ineke. V.l.n.r.: Vinn de Jong (Nuon), Tanja Ineke (COC), Anne Wingelaar (Nuon) en Job Karstens (EVBox).
2018-09-5

Regenbooglaadpalen brengen ruim € 3500 op

De kleurrijke "Power to the Heroes"-laadpalen werden met veel enthousiasme ontvangen door ...