Laadpunt elektrisch rijden in Amsterdam
Persberichten 4 september, 2017

Uber, LeasePlan, Nissan en Nuon starten pilot met elektrische auto’s in Amsterdam

Samen met LeasePlan, Nissan en Nuon start het technologiebedrijf een pilot met elektrische auto’s in Amsterdam.

De eerste dertig Nissan Leafs gaan vanaf begin oktober rijden via uberX. Het streven is om aan het einde van 2018 meer dan tweehonderd elektrische auto’s op de weg te hebben via de Uber app.

Pilot start Chauffeurs met Uber-app

De pilot is in eerste instantie gericht op chauffeurs die in Amsterdam rijden via de Uber-app en die in de buurt van bestaande laadpalen wonen. Om kostenefficiënt en comfortabel met een elektrische auto via de Uber-app te rijden, zijn goede laadvoorzieningen nodig, zoals een laadpaal dicht bij huis en snelladers langs de weg in Amsterdam. Uber start met de pilot om te ervaren of het huidige bereik van elektrische auto’s en, de nog beperkte, snellaadvoorzieningen de efficiëntie van vervoer via de Uber-app kunnen garanderen. Doordat chauffeurs die rijden met de Uber-app relatief weinig en kort stilstaan tussen ritten, hebben zij namelijk weinig tijd om tussendoor de auto op te laden.

Aantrekkelijke voorwaarden

De huidige Nissan Leafs hebben een bereik van ongeveer 180 kilometer en chauffeurs die rijden met de Uber-app kunnen de auto (inclusief BoordComputerTaxi en blauwe kentekenplaten) tegen aantrekkelijke voorwaarden van LeasePlan leasen. Bovendien krijgen chauffeurs die zich aanmelden een Fastned Laadtegoed bij de auto van 1.000 euro. Nuon gaat daarnaast de chauffeurs helpen bij het vinden van laadpalen bij hun in de buurt. Vanaf begin oktober gaan de eerste dertig elektrische auto’s en chauffeurs uit de pilot de weg op gaan.

2018-11-26

Carpool-interview met Magnus Hall en Tuomo Hatakka

Een fossielvrije energievoorziening realiseren in één generatie – hoe gaat Vattenfall deze...

Laadpunt elektrisch rijden in Amsterdam