Kaartautomaat NS op Schiphol
Persberichten 19 april, 2018

NS en ProRail kiezen opnieuw voor Nuon

Energieleverancier Nuon levert de komende twee jaar weer 100% groene stroom aan NS en ProRail voor alle treinstations, infrastructuur en onderhoudswerkplaatsen. Het vernieuwde contract omvat 240 gigawattuur per jaar, vergelijkbaar met het verbruik van 70.000 huishoudens.

In totaal levert Nuon zo'n 2.300 aansluitingen bij NS en ProRail. Naast alle treinstations vallen daaronder de werkplaatsen, maar ook de verkeersleidingposten, kantoren en de elektrische wisselverwarmingen. De overeenkomst geldt voor twee jaar, met de optie om te verlengen tot en met 2021.

Peter Smink, CEO van Nuon, zegt blij te zijn dat de aanbesteding aan Nuon is gegund. "Nuon levert zo samen met NS Stations en ProRail een substantiële bijdrage aan de doelstellingen om het gebruik van duurzame energie in Nederland te bevorderen. We hebben solide duurzaamheidsambities en willen binnen één generatie vrij zijn van fossiele brandstoffen."

Ook NS-Directeur Duurzamer Ondernemen Carola Wijdoogen is verheugd: "Door het continueren van het contract met Nuon zetten we de lijn voort om op een duurzame manier de treinstations en infrastructuur van energie te voorzien. Al vanaf het inchecken tot aan je uitcheck reis je zonder CO2-uitstoot."

Steeds meer bedrijven en overheden kiezen voor de overstap op duurzaam opgewekte energie. Zo sloot Nuon vorig jaar een contract met Microsoft voor de levering van windenergie uit Wind Park Wieringermeer. En met de Rijksoverheid bereikte Nuon een grote overeenkomst voor de levering van groene stroom aan het ministerie van Defensie.

2018-10-31

Streven naar duurzame hoofdkantoren

Vattenfall wil dat haar klanten binnen één generatie fossielvrij kunnen leven en geeft zel...

2018-10-17