De overhandiging van de cheque aan COC-voorzitter Tanja Ineke. V.l.n.r.: Vinn de Jong (Nuon), Tanja Ineke (COC), Anne Wingelaar (Nuon) en Job Karstens (EVBox).
Persberichten 6 september, 2018

Regenbooglaadpalen brengen ruim € 3500 op

De kleurrijke "Power to the Heroes"-laadpalen werden met veel enthousiasme ontvangen door de bezoekers van Pride Amsterdam. De opbrengst van de laadpalen ging naar het COC.

Ook dit jaar bracht Pride Amsterdam honderdduizenden mensen samen voor een grootse viering van diversiteit en respect. Dit jaar was er speciale aandacht voor de 'Heroes' die zich inzetten voor de medemens en een betere wereld.

Om deze helden te ondersteunen, hebben laadpaalfabrikant EVBox en energieleverancier Nuon met de speciale 'Power to the Heroes'-laadpalen geld opgehaald voor LHBTI-belangenorganisatie COC. Donderdagochtend 6 september werd de cheque ter waarde van € 3,512.68 overhandigd aan COC-voorzitter Tanja Ineke.

Een blije Tanja Ineke zei over het initiatief: "We zijn heel dankbaar voor de mooie bijdrage van EVBox en Nuon, mogelijk gemaakt door hun laadpalenactie tijdens de Pride Week in Amsterdam. Duurzaamheid is natuurlijk een heel belangrijk thema en het is mooi om te zien hoe organisaties hiermee duurzame verbintenissen met elkaar aangaan. Helemaal als zulke samenwerkingen ervoor zorgen dat er een energieboost gegeven wordt aan een fijn en veilig klimaat voor LHBTI's. We zijn dan ook erg blij dat de opbrengst van dit initiatief direct naar ons Bob Angelo-fonds gaat. Via dit fonds steunt het COC jaarlijks vele lokale initiatieven gericht op ontmoeting en acceptatie van LHBTI´s. Namens de gemeenschap daarom veel dank voor het initiatief van EVBox en Nuon!"

Ronald Stahli, derde van links, was namens Vattenfall aanwezig om het manifest te ondertekenen. Foto: Foto ID
Vattenfall/Foto ID
2018-11-10

Veel steun van Nederlandse organisaties voor SDG LGBTI Manifest